משפחת מזרחי -י סוכות 2005

יום 1 – מינכן (גרמניה) -  אכנסי (אוסטריה)

את היום התחלנו בטיסה מהארץ נפגשנו בשדה בבוקר עם כל הקבוצה אותה הכרנו מהמפגש שבוע קודם, טסנו למינכן ונחתנו במזג אוויר נפלא, אוטובוס מפואר שחיכה לנו לקח אותנו משם לתחנת ההשכרה של הקרוואנים. בתחנה חיכו לנו הקרוואנים מסודרים כמו חיילים. קיבלנו את הקרוואן שלנו ממותאם ל- 6 אנשים והוא היה מרווח גדול ודי מפחיד ברגע הראשון לנהג רכב פרטי. לאחר שקיבלנו את כל הקרוואנים, יצאנו להצטיידות ראשונית ליד התחנה בסופר בשם אלדי היה זול קנינו עגלה מלאה למרות שהבנו איתנו ארגז מלא אוכל מהארץ. משם נסענו בשיירה אחרי צפריר. בדרך עצרנו בתחנת דלק לקנות את קופסת אגרת הכבישים ה- GO BOX האוסטרי. משם בנסיעה תוך כדי מעבר של  כפרים ציוריים בגרמניה לשפת אגם, עברנו את מעבר ההרים לאוסטריה וכבר התחיל לרדת החושך, המשכנו בנסיעה בדרך לאגם אכנסי ועד שהגענו לעיירה אכנקירק ושם הגענו לחניון הלילה על שפת האגם אכנסי בטירול

יום 2 – הטירול, אינסברוק (אוסטריה)

את היום התחלנו והשכמה לאחר לילה  ראשון בקרוואן, יצאנו וראינו שהחניון פנינת נוף למרגלות ההרים ועל שפת האגם ובאגם ברבורים ומים צלולים. לאחר הארוחה החצי ישראלית שלנו בקרוואן נפגשנו עם צפריר (המדריך) לשפת האגם שם שמענו על הטירול, על האגם ועל אוסטריה ועל המסלול שלנו להיום. יצאנו מהחניון בנסיעה ועצרנו לתצפית מדהימה על האגם, המשכנו בנסיעה קצרה לעיקול דרך שם עצנו ולאחר תצפית מרהיבה על עמק הטירול יצאנו לסיור רגלי קצר ביער על דופן ההר, הלכנו בשביל ראינו צמחיית יער ופיטריות וחזרנו לקרוואן, המשכנו לכפר שווץ בעמק הטירול שם נכנסנו לביקור במכרות הכסף. נסענו ברכבת זעירה כמה מאות מטרים בתוך בטן האדמה ויצאנו לסיור (עם קסדות ומעילי כסף) בתוך המכרה. בסוף הסיור שוב נסיעה ברכבת הקטנה החוצה. משם המשכנו לעיר אינסברוק שם חנינו במרכז העיר עם הקרוואנים ויצאנו לסיור במדרחוב, זה היום א' בשבוע וחלק מהחניות היו סגורות (שמחה לבעלים בכי לנשים ופיצוי לילדים ארוחה וגלידה) ביקנו בכנסיה וגגות הזהב ובסמטאות. לאחר הסיור המשכנו לחניון בפרוורי העיר.

יום 3 – הטירול (אוסטריה)

את היום התחלנו באיזי הילדים התחילו בכדור גל במשטח החניה הריק שהיה לידנו בחניון. משם יצאנו בבוקר שוב לעיר אינסברוק לביקור במוזיאון הפעמונים של משפחת גריסמאייר ולאחר שראינו איך מייצרים פעמונים הילדים החרישו לנו את האוזניים בחדר מלא פעמונים שבו הדפיקות חופשי לחלוטין. משם בנסיעה הגיענו לכפר רטנברג הכפר הקטן באוסטריה וביקרנו במפעל לייצור דברי נוי וכלים מזכוכית על ידי ניפוח וחריטה היה מעניין לראות ניפוח וחריטה איכותית ולאחר עולם הזכוכית במערה שבחנות קנינו לידים כמובן גלידה ברחוב. משם המשכנו לסופר להשלת קניות נחוצות (קולה). המשכנו לבריקסלג כפר סמוך שם מייצרים נרות חרוטים ולאחר הסבר קצר הסתובבנו לראות תצוגת נרות ופסלים. המשכנו ברגל למרכז הכפר להפסקת לארוחה קלה שלאחריה יצאנו בנסיעה של כשעה וחצי לחניון הלילה בקצה המערבי של הרי הטירול בדך לאגם בודן.

יום 4 – בין גרמניה לאוסטריה דרך שוויץ

קמנו הבוקר מוקדם וצאנו ליום שבו לפי צפריר הרבה מעברי גבול ובירוקרטיה. התחלנו בלהחזיר את ה GO BOX מה  שהפך לצערנו לתהליך די מסורבל אצל האוסטרים. המשכנו למעבר הגבול לשווייץ ומשם ירדנו לכבישים צדיים ונסענו בין כפרים ובתי חווה עד לעיר קונסטנץ שם עברנו את הגבול שוב לגרמניה (בדיקת דרכונים ארוכה ומדוקדקת) והגענו לאי הפרחים. מקום מדהים סיור של כשעה וחצי בין נפלאות הפרחים, הפסלים, הארמון וגן החיות הקטן ומשם למצגת פרפרים מדהימה. חזרנו לקרוואנים ונסנו הלאה ושוב מעבר גבול לשוויץ ואנו נכנסים לעיר שפהואזן ודרך מנהרות ורמזורים מגיעים למגרש חניה מעל למפלי הריין. יורדים לבית הסירות ושטים למפלים שם עולים על סלע ענק באמצע המפלים ואחר טיפוס ותצפית לראשו חוזרים בשייט לבית הסירות. עולים לקרוואנים ונוסעים נסיעה של כשעתיים לתוך היער השחור בגרמניה (שוב מעבר גבול הפעם קל) ונוסעים בתוך נופי היער ולקראת חושך מגיעים לעיר פרייבורג בירת היער השחור לחניון לילה.

יום 5 – היער השחור (גרמניה)

היום הזה מוקדש לסיור ביער השחור (לא העוגה בשלב זה) אנחנו לומדים היום מצפריר ששעוני הקוקייה זה שוויץ כמו שתמיד חשבנו אלא היער השחור. מתחילים בנסיעה לשתי עיירות ווילינגן-שווינינגן שחוברו יחדיו שם אנחנו מתחילים בביקור במוזיאון התעשייה של שעוני הקוקייה ולומדים איך הפך ייצור השעונים מעבודה יד לייצור המוני (5 יחידות כל פעם). משם אנחנו ממשיכים למוזיאון קטן ליד שדה התעופה המציג מטוסים שונים וגדמי מטוסים אין גבול להתלבות הצעירים. יש שם מטוסים רוסיים ומתוצרת גרמנית ואמריקאית. משם אנחנו נוסעים למפלים הגבוהים בגרמניה בעיירה טריברג והולכים ברגל במסלול מסודר אל המפלים ובדרך מאכילים סנאים וציפורים בבוטנים שקנינו בכניסה חוויה לילדים והמבוגרים גומרים את שאר הבוטנים. משם לאחר סיור בעיירה ממשיכים למוזיאון הפתוח ל היער השחור לראות בתי חווה מתקופות שונות של ההתיישבות באיזור. לאחר המוזיאון נוסעים בדרך צרה כביש 500 דרך יער סבוך למקום שהוא ממש חור – חור המכשפה של סיפורי האחים גרים שם בין בובות המכשפות והנקניקים עומד בית עם שני גלגלי מים של טחנת קמח ונגריה. לקראת חשכה נוסעים חזרה לפרייבורג לחניון.

יום 6 – היער השחור (גרמניה)

היום הזה יש לנו בוקר חופשי ואנחנו נוסעים עם כל שאר המשפחות לפארק השעשועים שטיינוושן, פארק קטן אך נחמד שבו הילדים מוצאים מרץ עד הצהריים. חוזרים לחניון בפרייבורג ושם מתארגנים לסיור בעיר עם צפריר. מבקרים בכנסייה המרשימה וכמובן בבית הכנסת שם עולים לסוכה שבגג ומקבלים ברכה מהרב של הקהילה. מרגש את כולנו אפילו הקטנים שבקבוצה. לאחר הסיור חוזרים לחניון. משאירים אחרי ארוחת הערב את הילדים בחניון בהשגחה של הצוות ויוצאים לסיור ערב מודרך בסמטאות המקסימות של פרייבורג וברכבת הכנסייה. מסכמים בטיול שמחר בבוקר נתחיל לפני הפארק ברכבל היער השחור. חוזרים ברכבת לחניון.

יום 7 – אירופה פארק (גרמניה)

יום של כיף לילדים מתחיל בנסיעה בבוקר לרכבל היער השחור שם בנסיעה שנמשכת 16 דקות עולים לתצפית ורואים מבאזל שבשוויץ ועד שטרסבורג בצרפת ופיירבורג במרכז. יורדים ברכבל ונוסעים לאירופה פארק לשאר היום עד הסגירה. זה ללא ספק מבחינת הילדים שיאו של הטיול זה הוא פארק מדהים שלא ניתן להספיק לכל האתרים וטוב שנשאר לעוד פעם. בסגירה מתאספים ליד הקרוואנים הילדים נופלים מעיפות נכנסים לישון והמבוגרים מתחלפים בניהם בנהיגה ארוכה של כ- 4 שעות עד לחניון במינכן. בדרך יש עבודות בכביש שקצת מעכבות את הנסיעה אבל בסופו של דבר מגיעים לחניון והולכים לישון.

יום 8 – מינכן (גרמניה)

זה יום אחרון עצב בעניים רוצים עוד. מתארגנים ויוצאים בשיירה לתחנת ההשכרה, מחזירים את הקרוואנים ללא בעיות או קנסות וללא כל בדיקות מחמירות של ניקיון. עולים לאוטובוס ונוסעים לשדה התעופה צילום קבוצתי של הנהג ומתקדמים למטוס לטיסה לארץ.

סיכום והמלצות

טיול שענה לנו על כל הדרישות, נהנו בצורה מדהימה, צוות הטיול יהיה מעל ומעבר וכך גם ההדרכה. ממליצים לכל מי שרוצה טיול מיוחד או חושב על טיול קרוואנים לצאת בקבוצה אם לא תמיד לפחות בפעם הראשונה.