משפחת שמר - פסח 2006

יום 1 – מינכן (גרמניה) -  אכנסי (אוסטריה)
את היום התחלנו בנסיעה ארוכה מהצפון לשדה התעופה לטיסה מהארץ, נפגשנו בשדה בבוקר עם הקבוצה אותה הכרנו מהמפגש שבוע קודם, טסנו למינכן ונחתנו במזג אוויר חורפי מושלג וקר, אוטובוס מפואר ומחומם שחיכה לנו לקח אותנו משם לתחנת ההשכרה של הקרוואנים. בתחנה חיכו לנו הקרוואנים מסודרים ומוכנים. קיבלנו את הקרוואן שלנו המותאם ל- 6 אנשים שבחרנו אותו למרות שהיינו ארבעה כי הבנות גדולות והוא היה מרווח גדול ברגע הראשון צריך נהג רכב פרטי קצת אומץ.
לאחר שקיבלנו את כל הקרוואנים, יצאנו להצטיידות ראשונית ליד התחנה בסופר בשם אלדי היה זול קנינו עגלה מלאה במיטב המזון המקומי. משם נסענו בשיירה אחרי הקרוואן המוביל של הצוות (צפריר, רחל, מיה, אורן וסיון). בדרך עצרנו בתחנת דלק לקנות את קופסת אגרת הכבישים ה- GO BOXהאוסטרי וכוס קפה חם. משם בנסיעה תוך כדי מעבר של  כפרים ציוריים מכוסים שלג לשפת אגם שחלקו קפוא, עברנו את מעבר ההרים אכן פס שכולו לבן לאוסטריה וכבר שהתחיל לרדת החושך הגענו לאגם אכנסי ולעיירה אכנקירק ושם הגענו לחניון הלילה על שפת האגם אכנסי בטירול

יום 2 – הטירול, אינסברוק (אוסטריה)

את היום התחלנו והשכמה לאחר לילה ראשון  בקרוואן, יצאנו וראינו שהחניון כולו לבן מהשלג, קר ברר. הלכנו למקלחות ולמדנו לטפל בקרוואן ןאבא רוקן שירותים. לאחר התארגנות יצאנו מהחניון בנסיעה ועצרנו לתצפית מדהימה על האגם, קר ולבן, המשכנו בנסיעה קצרה לעיקול דרך שם עצנו בשלג ולאחר תצפית מרהיבה על עמק הטירול יצאנו לסיור רגלי קצר ביער בשביל מושלג שמסביבנו העצים עמוסים שלג - מדהים. חזרנו לקרוואן,

המשכנו משם בנסיעה הגענו לכפר רטנברג הכפר הקטן באוסטריה מזג האוויר נהיה בהיר וחמים, ביקרנו במפעל לייצור דברי נוי וכלים מזכוכית על ידי ניפוח וחריטה היה מעניין לראות את תהליך הניפוח, יצאנו לרחוב לחנויות ובתי קפה, קנינו כובע מקומי ושוקלד חם בגלידריה.

משם המשכנו לסופר צמוד לעיירה להשלמת קניות. המשכנו לבריקסלג כפר סמוך שם מייצרים נרות חרוטים ולאחר הסבר קצר הסתובבנו לראות תצוגת פסלים ונרות.

המשכנו משם לכפר שווץ בעמק הטירול שם נכנסנו לביקור במכרות הכסף. קיבלנו קסדות על הראש ומעילי כסף נסענו ברכבת קטנה כשמונה מאות מטרים בתוך בטן האדמה ויצאנו לסיור בתוך המכרה. בסוף הסיור שוב נסיעה ברכבת הקטנה החוצה.

המשכנו לחניון ליד אינסברוק. בערב שהיה ערב ליל הסדר חגגנו כל הקבוצה בסדר מקוצר שהכנו ביחד עם חרוסת, חזרת ומצות שהביא הצוות מהארץ.

יום 3 – הטירול (אוסטריה)

בלילה ירד גשם וקמנו לבוקר בהיר עם הרבה בוץ מסביב. אחד הקרוואנים שנסע לרוקן מים שקע בבוץ על הדשא החלק ועשינו תירגול ראשון של חילוץ מהבוץ אחרי הינדוס של כמה קרשים הקרוואן נחלץ מהבוץ.

אחר כך המשכנו את היום בנסיעה קצרה לעיר אינסברוק לביקור במוזיאון הפעמונים של משפחת גריסמאייר ולאחר שראינו איך מייצרים פעמונים הילדים דפקו בפעמונים בחדר השקט שבו הצילצולים  מותרים חופשי. מהמוזיאון שם השארנו את הקרוואנים לחנות המשכנו ברגל למרכז אינסברוק שם יצאנו לסיור במדרחוב, החנויות פתוחות השוק שמח ומלא לקראת הפסחא מזג האויר נפלא טייילנו ראינו וחזרנו ברגל לקרוואנים.

מהעיר המשכנו בנסיעה לפלדכריך, הנסיעה של כשעה ורבע לחניון עברה בבדיחות וחידות בקשר. איך שהגענו התחיל לרדת גשם שלא הפסיק כמעט עד הבוקר. בזמן ההתמקמות שוב פעם אחד  הקרוואנים החליק בבוץ בזמן שנכנס לחניה ואחרי הרבה מאמצים צפריר מצליח להוציא אותו ומחנה אותו במקום אחר יבש יותר.

יום 4 – בין גרמניה לאוסטריה דרך שוויץ

קמנו הבוקר מוקדם ויצאנו ליום שבו של הרבה מעברי גבול. התחלנו בלהחזיר את ה GO BOX - רבנו קצת עם המוכרת על העודף (לא מומלץ)אבל בסוף החזרנו בשלום וקיבלנו עודף. המשכנו למעבר הגבול לשווייץ ומשם דרך הכביש המהיר לאגם בודן ומשם לאורך האגם עד לעיר קונסטנץ שם עברנו את הגבול שוב לגרמניה (בדיקת דרכונים) והגענו לאי הפרחים.

מקום מדהים סיור של כשעתיים וחצי בין נפלאות תצוגת הסחלבים, הפרחים, הפסלים, הארמון ותצוגת הפרפרים מדהימה והכול במזג אוויר שמחייך אלינו.

חזרנו לקרוואנים ונסענו הלאה ולעבר גבול לשוויץ  נכנסנו לשפהואזן ודרך המנהר הגענו למגרש חניה מעל למפלי הריין. יורדנו למזח ושטנו למפלים שם עולינו על סלע ענק באמצע המפלים ואחר טיפוס ותצפית לראשו חוזרנו בשייט למזח.

עלינו לקרוואנים והמשיכנו בנסיעה של כשעתיים ליער השחור בגרמניה דרך נופי היער ולקראת ערב מגיעים לעיר פרייבורג בירת היער השחור לחניון לילה נפלא נוח והכי חשוב צוות שמקבל את פנינו בשמחה.

יום 5 – היער השחור (גרמניה)

היום הזה מתחילים בהליכה קצרה למרכז של פרייבורג בירת היער השחור. אחרי כמה דקות מגיעים לבית הכנסת ולאחר הסבר קצר ממשיכים לכנסיה ולכיכר שם מתקיים שוק גדול מדהים (שבת ולפני הפסחא) בשוק יש הכול, מירקות דרך נקניקיות ועד משחקים וצעצועים. אחרי שוטטות של כשעה ויותר נפגשים עם הקבוצה וחוזרים לחניון.

החברה הצעירים יחד עם צפריר נוסעים לפארק השעשועים שטיינוושן, פארק קטן אך נחמד שבו הילדים מוצאים מרץ עד הערב, בזמן שהגדולים חוזרים לפשוט על העיר החניות והשווקים. אחר הצהריים.

חוזרים לחניון בפרייבורג ושם אחרי ארוחת ערב הילדים הולכים לפעילות במועדון והגדולים מתארגנים לסיור ערב בעיר עם צפריר. מבקרים בכנסייה המרשימה ובשער ביניני העיר והסמטאות עם ציורי הרצפה שמראים (בדרך כלל) מה מוכרים בחניות השונות. אחרי שיטוט בסמטאות המקסימות של פרייבורג ושמיעת ההסברים מקנחים בקפה וחוזרים ברכבת לחניון.

יום 6 – אירופה פארק (גרמניה)

יום של כיף לילדים מתחיל בנסיעה בבוקר לעיירה ראסט שבה נמצא פארק השעשועים הגדול אירופה פארק. התמקמנו במגרש חניה מיוחד לקרוואנים שבחלקו דשא ובוץ וכמובן בפעם השלישית שלנו קרוואן שקע בבוץ ונאלצנו לדחוף אותו החוצה ולמקם אותו במקום אחר עם פחות בוץ.

את שאר היום עד הסגירה של הפארק בילנו במתקנים השונים של הפארק המחולק לפי מדינות ואטרקציות ואוכל ומופעים מכל אירופה. ללא ספק מבחינת הילדים והמבוגרים אחד מרגעי השיא של הטיול זה הוא פארק מדהים שלא ניתן להספיק את כל אחד מהאורקציות שלו.

בסגירה מתאספים ליד הקרוואנים  ונוסעים חזרה לחניון בפרייבורג. בערב כולם עייפים היציאה לעיר מתבטלת מהר וכולם הולכים לישון.

יום 7 – היער השחור (גרמניה)

היום הזה מוקדש לסיור ביער השחור (לא העוגה בבוקר) מתחילים בנסיעה דרך פרייבורג אל רכבל היער השחור שם בנסיעה שנמשכת 16 דקות עולים לתצפית ורואים בקושי בגלל קצת ערפל את מבאזל שבשוויץ ועד שטרסבורג בצרפת ופיירבורג במרכז. מתגלגלים בשלג שעדיין ישנו על ההר ויורדים ברכבל לתחנה למטה.

מתחילים לסוע ואחרי העיר פרייבורג עוצרים בין העצים לתדריך לנהגים והסבר לנוסעים שם אנחנו לומדים היום מצפריר ששעוני הקוקייה זה לא משוויץ במקור כמו שתמיד חשבנו אלא מהיער השחור.

ממשיכים בנסיעה לחור המכשפה, יורדים בדרך צרה כביש 500 דרך יער סבוך למקום שהוא ממש חור – חור המכשפה של סיפורי האחים גרים שם בין בובות המכשפות והנקניקים עומד בית עם שני גלגלי מים של טחנת קמח ונגריה.

משם אנחנו נוסעים לעיירה ציורית עם עבודות עץ ושעוני קוקיה. הולכים לסיור למפלים הגבוהים בגרמניה בעיירה טריברג והולכים ברגל במסלול מסודר אל המפלים ובדרך מחפשים להאכיל סנאים בבוטנים שקנינו בכניסה אבל אין סנאים בסביבה אכזבה קנה לילדים ויתרון למבוגרים הגומרים את כל שקיות הבוטנים. מהמפלים ממשיכים לסיור בעיירה ולארוחת צהריים.

ממשיכים בנסיעה לקרוואנים למוזיאון הפתוח של היער השחור לראות בתי חווה מתקופות שונות של ההתיישבות באיזור, שם יש פעילות של הכנת נייר מעיסה של שאריות והדפסה עליה במכונת דפוס עתיקה. לסיום הולכים לקפה ועוגת היער השחור.

משם מתחילים בנסיעה ארוכה לכיוון מינכן, מתחילים דרך הכפרים שמסביב אחר כך עולים כעל כבישים אזוריים ולבסוף על הכביש המהיר עד למינכן לחניון שנמצא בכניסה לעיר. בערב מאוחר מגיעים לחניון במינכן מתארגנים על המזוודות מסכמים את הטיול והולכים לישון.

יום 8 – מינכן (גרמניה)

זה יום אחרון עצב בעניים (תראו את התמונה של ספיר הילדה שאימצנו בטיול אלינו) רוצים עוד. מתארגנים ויוצאים בשיירה לתחנת ההשכרה, מחזירים את הקרוואנים ללא בעיות או קנסות וללא כל בדיקות מחמירות מידי של ניקיון הקרוואנים. עולים לאוטובוס ונוסעים מהתחנה לשדה התעופה צילום קבוצתי של הנהג ומתקדמים למטוס לטיסה לארץ.

סיכום והמלצות

זו ההקדשה ששלחו משפחת שמר עם אוסף התמונות של הטיול.