מיכל וסיון נורבגיה 2016

טיול לנורבגיה – שתי חברות בנות 21 – 22 שבועיים וחצי בקרוואן.

יום ראשון 01/09 –

הגענו לנורבגיה בטיסת KLM מתל אביב לאמסטרדם ומשם טיסה לאוסלו. נחתנו באוסלו שם חיכתה לנו נציגה של חברת ההשכרה שלקחה אותנו לתחנת ההשכרה לקחת את הקרוואן.

בתחנה חתמנו על כל הטפסים, ראינו סרטון הסבר על תפעול הקרוואן, עשינו בדיקה מקיפה לקרוואן מבחינת נזקים וראינו שאנחנו יודעות לתפעל הכל ויצאנו לדרך. בגלל שאני (סיון) כבר נהגתי בעבר בקרוואן החלטנו שביום הראשון אני אנהג ומיכל תנהג בהמשך.

תחנה ראשונה הייתה כמובן סופר, יש סופר ממש קרוב לתחנה 5 דקות נסיעה משם בשם KIVI. קנינו שם את כל הדברים שהינו צריכות לימים הראשונים. לאחר מכן הייתה לנו נסיעה של שעתיים לחניון שנמצא בעיר drammen. החניון מאוד נחמד מקלחות ושירותים מסודרים, אפשר לשלם באשראי או במזומן. בעל החניון היה מאוד נחמד, ואנחנו לא נשכח לו את המשפט "שתי בחורות לבד בקרוואן?"

Drammen Camping Buskerudveien Drammen Norway

נ.צ של החניון 59°45'2"N 10°8'3" E

עלויות שלנו ליום הראשון:

החלפנו 200 יורו לקורונה בשדה התעופה קיבלנו חזרה 1761 קורונות.

החניון עלה 270 קורונה

מקלחת בחניון 10/5 דקות. 5 קורונה ל – 4 דקות מים חמים, 10 קורונה ל – 8 דקות מים חמים.

בסופר שילמנו 1539 קורונה

יום שני 02/09 –

קמנו בבוקר ב7:00 יש לנו נסיעה ארוכה ורצינו להספיק הרבה. התקלחנו, שתפנו כלים ואכלנו ארוחת בוקר ויצאנו לדרך 3.5 שעות נסיעה לכיוון העיירה RISOR. בבוקר מיכל אמרה שהיא רוצה לנהוג הבוקר ולאחר 4 חודשים שהיא לא נהגה בכלל וכמעט מאז שהיא סיימה את שיעורי הנהיגה  היא לא נהגה על הילוכים, לאחר הסבר קל לפני ובמשך חצי מנסיעת הבוקר אני (סיון) כל הזמן אמרתי הילוך ראשון, קלג' הילוך שני גזזזזזז, קלג' הילוך שלישי גזזזזז. וככה עד שמיכל הבינה את הקטע (נומר לזכותה שבסופו של דבר היא נהגה את רוב הטיול)

אחרי 3.5 שעות של נסיעה הגענו סוף סוך לעיירה ריסור, העיירה יפה מאוד, המון בתים לבנים כמו שכותבים, עם לא יושבים לאכול שם אין יותר מידי מה לעשות בעיירה אולי גג שעה. המון אנשים באינטרנט ממליצים ללכת שם לכנסיה כשאנחנו באנו אי אפשר היה להיכנס אבל המבנה מבחוץ יפה מאוד. לא בטוחה שהייתי מקדישה לזה נסיעה מיוחדת. כיוון שיש הרבה עיירות לבנות אחרות שראינו בהמשך הטיול וחבל על הכניסה המיוחד פנימה לעיירה הזאת.

לאחר שסיימנו להסתובב חזרנו לקרוואן ונסענו עוד שעה עצרנו ליד איזה אגם לארוחת צהריים (פסטה ובולונז)

אחרי ארוחת צהריים נסענו עוד שעה לעיר KRISTIANSAND. היה לנו שם ממש מעט זמן בגלל שהגענו מאוחר רק ב17:40 העיר נראית ממש חמודה וניראה שיש הרבה מה לעשות שם אנחנו די פספסנו אותה כיוון שירד   גשם מטורף.

היום הינו אמורות לישון בצד הדרך אבל החלטנו שאנחנו מעדיפות לנסוע לחניון מסודר אחרי חיפוש לא קצר בגלל שאנחנו כבר בסוף העונה והרבה חניונים כבר סגורים החלטנו לנסוע לחניון בעיר FLEKKEFJORD. עוד שעתיים נסיעה שכבר נכנסת לתוך הלילה. בערך חצי שעה לפני שהגענו התחיל לרדת גשם שבכלל סיבך את התמצאות בחושך הנ.צ בספר לא נכון והוא מוביל לעליה להר שאחרי שהתחלנו לטפס הבנו שאנחנו לא כל כך בכיוון יצאתי מהקרוואן כדי לכוון את מיכל להסתובב חזרה וראיתי את החניון למטה ליד הפיורד.(כשמגיעים לעיירה לא להתחיל לטפס לנסוע לכיוון המזח החניון ממש על המים) ירדנו למטה ונעמדנו ליד קרוואנים אחרים בגשם שוטף התחברנו לחשמל והחלטנו שבגלל מזג האוויר אנחנו לא מנסות לחפש את המקלחת ונחפש בבוקר הכנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

בסופו של דבר בבוקר אחרי גילנו שבכל לא הגענו לחניון שרצינו הגענו לשטילפלץ שנמצא בעיירה. ואין לו מקלחת ושירותים, אבל יש חשמל. כדי לשלם יש סופר צמוד אליו ובפנים יש תיבת עץ שמים את הכסף במעטפה ומכניסים לתיבה.

עלויות שלנו ליום השני:

דלק 758.52 קורונה

חניה בrisor 10 קורונה במכונה אוטומתית

חניה בkristiansand  23 קורונה

אוכל בחוץ 50 קורונה

השלמות בסופר 62.69 קורונה

שטילפלץ 200 קורנה.

יום שלישי  03/09 -

קמנו בבוקר התארגנו והלכנו לטייל בעיירה FLEKKEFJORD. שגם היא נקראת העיירה הלבנה. העיירה מאוד יפה ומרשימה והיא ממש על כביש 39 E ושווה לעצור שם בדרך גם עם לא ישנים שם.

אחרי שסיימנו להסתובב חזרנו לקרוואן מלינו ורוקנו מים ושירותים. יצאנו לדרך שעתיים נסיעה על כביש 39E לכיוון סטוונגר הדרך עצמה מדהימה, נופים מדהימים ורק הנסיעה עצמה שווה את זה.

בערך באמצע הדרך עצרנו בפרקינג לארוחת צהריים (ריזוטו ונקניקיות)

לאחר מכן עוד שעה של נסיעה עד סטווינגר, ממש אחרי הירידה יש חניה של סופר (עולה כסף) שאפשר להחנות שם את הקרוואן בלי בעיה.

הסתובבנו בעיירה בערך שעתיים עיר ממש מגניבה ובהחלט שווה את הביקור באה, אנחנו הגענו בשישי וכבר הרוב היה סגור אבל בהחלט נהנינו מהעיר.

בסיום הסיור בעיר עשינו עוד קצת השלמות בסופר ויצאנו לדרך לכיוון השטילפלץ לישון את הלילה, עוד שעה וחצי נסיעה. נסיעה על כביש 39E דרומה ואז עוברים לכביש 13 באמצע הדרך יש מעבורת כביש.

הגענו לשטילפלץ הדרך אליו הייתה מדהימה. יש מקלחת שירותים וחשמל, המקלחות והשירותים קצת רחוקים אבל לא נורא השטילפלץ עצמו מאוד קטן רק 9 מקומות. התשלום על השטילפלץ הוא בתיבת ברזל בכניסה לחניה.(לא בעונה משאירים את הכסף במעטפה בתיבה, בעונה יש מישהו שגובה כסף) התקלחנו אכלנו ארוחת ערב וסימנו את היום.

מידע על השטילפלץ:

שטילפלץ Jørpeland מספר 4100 עמוד 53 בספר. יש חשמל מכונת כביסה מקלחת ושירותים.

59°1'3"N 6°2'38" E

מקלחת בשטילפלץ 20 קורונה. 10 קורונה – 4 דקות מים חמים

לינה בשטילפלץ 200 קורונה

יום רביעי 04/09 -

היום אנחנו עושות את צוק המטיף!

קמנו בבוקר התארגנו ונסענו לתחילת המסלול.

המסלול יפה מאוד מאורגן ומסודר ובהחלט הנוף בסוף שווה את העלייה. מומלץ להגיע ביום שמש כמו שהיה לנו אחרת יכול להיות שתגיעו לסוף ולא תיראו את הנוף המדהים של הפיורד.

העלייה עצמה יחסית קשה

אבל אפשרית שעתיים עלייה כולל שתי עצירות, בקצה הינו בערך שעה נחנו והצטלמנו המון! את הירידה עשינו ברצף בלי הרבה עצירות לקח לנו בערך שעה וחצי.

שילמנו על החניה ויצאנו חזרה לשטילפלץ בגלל שהמקלחת לא קשורה לחניה החלטנו לעמוד ליד המקלחת להתקלח ואז ליראות מה אנחנו עושות הלאה.

אחרי התלבטות החלטנו לנסוע ישר לקמפינג הבא בתוכנית שלנו שהיה במרחק 4 שעות נסיעה. יצאנו לדרך בשעה 17:20 ה – GPS אומר 22:20 אתם שם!

התחלנו את הנסיעה בכביש 13 כביש מדהים כולו לאורך הפיורדים והנוף מדהים ועוצר נשימה. בדרך עוברים על מעבורת כביש ובגלל שהפעם היה מזג אוויר טוב יצאנו מהקרוואן ועלינו למעלה ליראות את הנוף במהלך ההפלגה.

המשכנו את הנסיעה עד החניון. מסתבר שהחניון לא בהסכם עם ACSI והוא כתוב בספר בכלל כשטילפלץ והוא בכלל חניון ברמה מאוד גבוה, בבוקר ראיתי שהם גם שמו שלט בקבלה שבאמת יש טעות בספר והם מצטערים ולא יוכלו לתת את ההנחה של הכרטיס.

למזלנו זה יצא טוב כי עם לא הייתה טעות בספר כנראה שלא הינו מגיעות אליו

מקלחת בשטילפלץ 10 קורונה  - 4 דקות מים חמים

חניון 280 קורונה

יום חמישי 05/09

קמנו בבוקר בחניון ובגלל שמזג אוויר אמור להיות גשום החלטנו שאנחנו מוותרות על לשון הטרול  (טרק) ולהתקדם הלאה בתוכנית לנסוע לברגן. ה – GPS הראה לנו שזה ייקח לנו 4 שעות להגיע לשטילפלץ שנמצא בעיר וממנו אפשר לקחת רכבת למרכז העיר, יצאנו לדרך.

כשהגענו לשטילפלץ החלטנו שאנחנו לא רוצות לישון בשטילפלץ ושבא לנו לישון בחניון בדקנו בספר וראינו שיש חניון במרחק חצי שנה נסיעה מהעיר. החלטנו לנסוע למרכז העיר ל2-3 שעות ואז לחזור לקרוואן ולנסוע לחניון.

כשהגענו לחניון חנינו והחלטנו ללכת לשלם על הלילה ולקבל מפה של החניון הסתובבנו קצת ולא הצלחנו למצוא את הקבלה אחרי כמה דקות ראינו שלט שאומר שהקבלה בתחנת דלק מחוץ לחניון די מוזר אבל באמת הקבלה הייתה שם. החניון נותן הנחה עם הכרטיס ACSI למי שיש, קיבלנו מפה על החניון שעות של אוטובוס שיוצא מהכניסה של החניון למרכז העיר שילמנו וחזרנו לקרוואן. החניון ברמה מאוד גבוה הכל נקי ומסודר אפשר להשכיר קנו לשוט באגם יש פינת חי ומועדון מאוד גדול.

הכנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

חניון LONE  5268 Haukeland

60°22'25"N 5°27'28" E

עלויות יום חמישי:

קפה 26 קורונה

שטילפלץ בברגן 40 קורונה

כרטיסים לתחבורה הציבורית 144 קורונה (שני כרטיסים הלוך ושני כרטיסים חזור)

קצת אוכל בעיר  107 קורונה

חניון 300 קורונה -> 20 קורונה מטוח זה, זה מטבעות למקלחת למים חמים – מטבעה = 5 דקות מים חמים

סופר 96.97 קורונה

יום שישי 06/09 -

קמנו מאוחר יחסית כי החלטנו שאנחנו נשארות עוד לילה בחניון הזה ונוסעות באוטובוס מהחניון לעיר. התארגנו ועלינו על האוטובוס לעיר, הסתובבנו בעיר ואכלנו ארוחת צהריים בשוק הדגים שבמפתיעה כולם מדברים שם ספרדית.

באזור 15:00 החלתנו לחזור חזרה לחניון כי היה יום גשם מעצבן ומכיוון שלאף אחת מאתנו אין כוונה לקנות משהו בחנויות לא היה לנו עוד הרבה מה לעשות בעיר.

חזרנו לקרוואן והלכנו לנוח הכנו ארוחת ערב במטבחון של הקמפינג שהיה ברמה מאוד גבוה.

בדקנו כמה דברים לתוכנית של מחר והלכנו לישון.

חניון LONE  5268 Haukeland

60°22'25"N 5°27'28" E

עלויות יום שישי:

כרטיס לתחבורה הציבורית 144 קורונה (שני כרטיסים הלוך ושני כרטיסים חזור – עדיף לקנות אותם בתחנת דלק בכניסה לחניון ולא על האוטובוס כי על האוטובוס זה יותר יקר)

ארוחת צהריים בשוק 390 קורונה

אינטרנט  - 6 ג'גה – 150 קורנה

יום שביעי 07/09 -

התחלנו את הבוקר באיזי בחניון, החניון על שפת אגם מאוד יפה וגם המזג אוויר מעונן אבל בלי גשם אז לקחנו קצת את  הזמן.

התחלנו את היום בנסיעה לתצפית STEGASTEIN VIEWPOINT נסיעה של 4 שעות. בדרך יש עבודות בכביש מחקים חצי שעה שהכביש יפתח.

בסוף הגענו לתצפית, תצפית מהממת על הפיורד שווה את הנסיעה לשם!

דומה למה שרואים בצוק המטיף אז מי שלא עשה את הטרק יכול להינות מנוף דומה בלי טיפוס קשה בהתחלה. (לפחות לא ברגל – הדרך למעלה מעוד מפותלת וצרה וקרוואן שבאה מולנו כשירדנו היה צריך לתמרן כדי ששנינו נעבור)

לאחר התצפית התחלנו להתקדם לכיוון החניון שקרוב לטיול על הקרון שמתוכנן לנו למחר, ויצאנו לעוד נסיעה 3 וחצי שעות.

בדרך עברנו על אחד ההרים כנראה הדרך היחידה שבאה אפשר לחצות לצד השני כביש מספר 55.

כביש צר ומפותל ולמזלנו הינו לבד בכביש אז לא הסתבכנו עם תמרונים.

הדרך עצמה מאוד מיוחדת ניראה כאילו הגענו לכוכב אחר

הכל ניראה קפוא וזה רק אנחנו והקרוואן אין אף מכונית שבאה מולנו או מאחרונו לאורך רוב הנסיעה. וכיאה לנורבגיה גם באמצע שום מקום יש כביש אגרה ואפילו שם אין אף אחד במבנה אפשר לשלם רק בכרטיס אשראי במכונה. לקראת הערב הגענו לחניון, חניון נחמד מאוד המקלחות בחניון במטבעות. הקבלה של החניון מחוץ לעונה במלון ליד 250 מטר מהחניון.

נקודת ציון 61°6'1"N 7°28'12"E

חניון 250 קורנה

מקלחת בחניון 20 קורונה – 10 קורונה = 6 דקות מים חמים

יום שמיני 08/09-

היום אנחנו נוסעות לטיול על הקרחון.

קמנו יחסית מוקדם כדי להיות שם ב10 כדי לקנות כרטיסים.

40 דקות נסיעה מהחניון למקום שקונים את הכרטיסים אנחנו החלטנו לעשות את ההליכה על הקרחון ניגארדסבריין NIGARDSBREEN הוא אחד מהלשונות הרבים של קרחון יוסטדאלסבריין. ברחנו מסלול שרמת הקושי שלו בנינות מסלול שניקרא SHORT BLUE ICE WALK הסיור נמשך כשלוש וחצי שעות. היה לנו זמן עד השעה שהינו צריכות להתחיל את המסלול יש במקום שקונים את הכרטיסים מוזאון שמספר את סיפור הקרחון מאוד מעניין ונחמד ניצלנו את הזמן ונכנסנו לקבל קצת ידע. הסיור מתחיל ב12:15 וצריך להיות שם חצי שעה לפני לקבל ציוד מתאים להליכה על הקרחון (דוקרנים לנעליים וגרזן טיפוס)  הולכים עד למרגלות הקרחון בערך 40 דקות הליכה.

כשמגיעים לשפת הקרחון לובשים את הדוקרנים על הנעליים וריתמה שנקשרים בעזרת כל חברי הקבוצה למדריך סה"כ הינו בקבוצה 6 אנשים וכולם קשורים בחבל אחד לשני כשהמדריך היה הראשון.

הטיול על הקרחון מדהים וממש שווה את החוויה לא לוותר על זה! יש המון נקיקים כחולים שנוצרים מההפשרה של הקרחון והוא מצטמצם כל שנה ב20 סנטימטר כך שבעוד כמה מאות שנים הוא כבר לא יהיה פה.

צריך קצת כושר לטיול הטיפוס דורש מאמץ פיזי מתון וגם הפחד להחליק קצת משתק אז צריך כוח ברגליים כדי לתקוע את הדוקרנים בקרח כמו שצריך. הם אומרים שהטיול מתאים מגיל 10 ומעלה.

אחרי שסיימנו את הטיול בקרחון נסענו לחניון הבא במרחק 3 וחצי שעות נסיעה. חניון יפה מאוד ומסודר מקלחות גדולות ונקיות. לא נופל מרמת חניון באוסטריה

Byrkjelo Camping og Hytter

סופר 207 קורונה

מקלחות בחניון 20 קורונה – 10 קורנה = 6 דקות מים חמים

יום תשיעי 09/09 -

קמנו בבוקר מאוחר יחסית התארגנו והתחלנו לנסוע לכיוון החניון בגריינגר, רצינו לעשות חצי יום מנוחה והחניון שם ניראה לנו מתאים לרצונות.

נסיעה של בערך 3 שעות מהחניון שישנו, הגענו לשם בצהריים הקבלה של החניון הייתה סגורה עד 16:00

החנינו את הקרוואן ממש על שפת הפיורד

והתחברנו לחשמל אכלנו ארוחת צהריים והלכנו קצת להסתובב בעיירה. אין הרה מה לעשות באה עם לא לוקחים איזה שייט על הפיורד או מתכוונים לטייל רגלית באזור. השייט על הפיורד מאוד יקר! 600 קורנה לאדם לסיור שניקרא פיורד ספארי. אנחנו החלתנו לוותר הפעם על השייט.

אחרי זה חזנו לקרוואן מיכל הייתה עייפה הלכה קצת לנמנם אני ציירתי קצת את הנוף ב – 16:00 הלכתי לקבלה להירשם ולשלם כשחזרתי מיכל כבר התעוררה והצטרפה אלי לציור. אחרי זה אני פרשתי לקצת ריצה באזור הנוף מדהים אחלה מקום לספורט.

הכנו ארוחת ערב של שישי שלא תבייש אף בית טוב סלמון צרוב טרי וריזוטו היה טעים!

בערב עשינו כביסה וסיימנו את היום.

כתובת: Geiranger Camping 6216 Geiranger Norway

מקלחת במטבעות (צריך לקנות בקבלה + לקבל קוד לפתחת דלת המקלחות והשירותים)

המכונת כביסה במטבעות של 10/20 קורונה. בחניון יש WIFI חינם

עלויות יום תשיעי:

סופר 77 קורונה

חניון 275 קורונה

כביסה 120 קורונה

מקלחות 20 קורונה  - 10 קורונה = 5 דקות מים חמים

יום עשירי 10/09 -

היום היה יום של בעיקר נסיעות ודרך הטרולים, התחלנו את היום ממש מאוחר רק ב- 10 קמנו חשבנו שנישאר עוד יום בגרינגר אבל בבוקר סימנו את היעד הבאה בgps וראינו שהוא במרחק 8 וחצי שעות נסיעה אז החלטנו שאנחנו חייבות להתקדם הלאה היום ולא להישאר עוד יום בחניון.

ב11:15 יצאנו לדרך מהחניון לכיוון החניון הקרוב לדרך הטרולים 6 וחצי שעות נסיעה. נסענו דרך כביש 63 ואז כביש 15 לכיוון OTTA שני כבישים ממש יפים!

כביש 63 עליה מפותלת למעלה שמשקיפה על כל הפיורד וכביש 15 לכל האורך נחל בצבע תכלת תרכיז מדהים וכל העצים בצבע של שלכת פשוט נסיעה מדהימה!

אחרי בערך 3 שעות עצרנו לקנות קפה והמשכנו הלאה.

הינו בטוחות שהחניון נמצא בקצה העלייה של דרך הטרולים הגענו לחניה לפני העלייה לדרך הצטלמנו עם השלט אזהרה המפורסם של הטרול

ועלינו את העלייה המזג אוויר לא היה אייתנו ואחרי כמה פיתולים נכנסנו לתוך ענן ואז כבר לא ראינו כלום. אחרי שהגענו לחניה למעלה גילינו שתכלס התבלבלנו והחניון שלנו למטה וסתם עלינו למעלה. ירדנו חזרה את דרך הטרולים (שתכלס עם עושים את הסיבוב של נורבגיה כמו שאנחנו עשינו עוברים בכמה דרכים הרבה יותר מפותלות ומפחידות מאשר הדרך הזו – אז זה לא כזה הלהיב אותנו כמות הפיתולים של הכביש)

אחרי 20 דקות הגענו לחניון .

שם החניון Trollveggen camping  מקלחות במטסעות, WIFI חינם

עליות ליום עשירי:

סופר 324.13 קורונה

קפה 58 קורונה

חניון 265 קורונה

מקלחות 20 קורונה – 10 קורונה = 5 דקות מים חמים

יום אחת עשה 11/09-

בבוקר קמנו התארגנו ונסענו שוב לדרך הטרולים בתקווה שהפעם נעלה אותה ונלך ליראות מלמעלה את כולה. הגענו לשם וראינו שהמזג אוויר בסדר ושכדאי לנו לעלות וללכת לתצפיות שנמצאות למעלה על הדרך. הגענו למעלה חנינו שם בחניון והלכנו לתצפיות על הדרך מאוד יפה מסודר ונחמד.

משם המשכנו בנסיעה של שעתיים וחצי לעיר אולסאונד הדרך לשם מדהימה כביש מאוד יפה נוף קצת שונה ממה שראינו עד עכשיו בעיקר בגלל שאולסאונד ממש בקצה האי מהנסיעה היא כבר הופכת מנסיעה בצידי פיורדים לנסיעה בצידי האוקיאנוס.

באולסאונד יש שטילפלץ מאורגן מאוד לקרוואנים ממש על שפת האוקיאנוס אחת החניות היפות שהיו לנו.

יש מקלחת ושירותים את הלינה משלמים במכונה אוטומטית. הגענו לשם באזור הצהריים אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לישון קצת אחרי זה קמנו והלכנו להסתובב קצת בעיר (יום ראשון  - הכל סגור) טיילנו קצת ברחובות ומצאנו סופר פתוח כדי לעשות את הקניה היומית שלנו.

חזרנו לקרוואן הכנו ארוחת ערב והלכנו לישון, השטילפלץ ממש קרוב למרכז העיר 2-3 דקות הליכה.

חניון עם חשמל מקלחת ושירותים. מספר 10263

62°28'33"N 6°9'26"E

עלויות יום אחת עשרה:

דלק 774.83 קורונה

סופר 128.90 קורונה

יום שתים עשרה 12/09 -

קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר והלכנו להסתובב בעיר מזג אוויר היה אייתנו יום שימשי יפה. הסתובבנו קצת בחנויות אפילו מצאנו חנות יד שניה אהבה של מיכל שאפילו קנתה שם תיק.

חזרנו לקרוואן רוקנו ומילינו ויצאנו לדרך היעד הבאה שלנו זאת העיירה רורוס שהיא במרחק בערך 9 שעות נסיעה, החלטנו היום להתקדם 5 שעות נסיעה. כשהגענו לחניון למרות שהיה כתוב שהוא פתוח עד ה – 15 הוא היה סגור, חיפשתי חניון אחר יאללה עוד 40 דקות נסיעה כשהגענו לשם החניון היה די מוזר ניראה נטוש לגמרה למרות שהיו קרוואנים של אנשים שגרים שם והמקלחות והשירותים היו פתוחים זה הרגיש לנו לא טוב החלטנו  למרות שהתחברנו לחשמל שאנחנו מחפשות מקום אחר להלילה, חפשנו שוב באינטרנט ומצאנו חניון במרחק חצי שעה נסיעה התנתקנו מהחשמל והתחלנו לנסוע.

כשהגענו לחניון הינו ממש מרוצות חניון יפה עם הרבה אנשים ובעל חניון מאוד נחמד.

שתפנו כלים והכנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

שם Trollneimsporten Tourist Centre

בספר חניונים זה החניון ליד העיר OPPDAL החניון ברמה מאוד גבוה יש מסעדה ובר ואפילו סוואנה, מקלחת שירותים מכונות כביסה וwifi חינם.

עלויות יום שתים עשרה:

סופר 280 קורונה

קפה 89 קורונה

חניון 200 קורנה

מקלחות בחניון 20 קורנה – 10 קורנה = 5 דקות מים חמים.

יום שלוש עשרה 13/09 –

את היום התחלנו בנסיעה לעיר רורוס 3 וחצי שעות נסיעה. הגענו לרורוס ממש בכניסה לעיירה יש חניה פתוחה (עולה כסף) חנינו שם והלכנו להסתובב בעירה.

העיירה ממש שונה מכל העיירות שראינו עד עכשיו היא הייתה עיירת קורים (בעונה אפשר לעשות סיור במכרה) יש גם מוזיאון שמספר את סיפור העיירה ובגדול העיירה מאוד יפה. ושווה את הביקור כי היא באמת משהו קצת שונה משאר הדברים שראינו לאורך הטיול.

בעיירה נכנסנו לסופר ואחרי זה נסענו עוד שעה עד לעצירה בצד הדרך לארוחת צהריים ולאחר מכן עוד שעתיים וצי נסיעה עד החניון

כשהגענו לחניון נחנו קצת וירדנו לצייר את הנהר שיש ליד החניון בעונה אפשר להשכיר קייקים ולשוט בנהר.

מידע על החניון:

תכלס לא הינו ממליצות עליו בכל אופן לא בתקופה שאנחנו טיילנו כי הוא כבר היה לקראת סגירה והמקלחות והשירותים לא היו מחוממים והיה קר וגם היה רק תא אחד פתוח של מקלחת ושל שירותים. בנוסף מילון וריקון מים עולה אקסטרה כסף.

יש WIFI חינם באזור הקבלה

שם החניון Koppang camping

עלויות יום שלוש עשרה:

חניה רורוס 36 קורונה

סופר 271.75

חניון 245 קורנה

מקלחת 20 קורונה – 10 קורנה =  4 דקות מים חמים

יום ארבע עשרה 14/09 -

היום קמנו באיזי יצאנו מהחניון באזור 10 ונסענו לעיר לילהמר הגענו בסביבות 13:00 והלכנו להסתובב בעיר. אחרי זה מצאנו חניון במרחק חצי שעה מתחנת ההשכרה והחלתנו לנסוע עליו בדרך עצרנו בצד לארוחת צהריים ואחרי שעתיים וחצי נסיעה הגענו לקמפינג.

התארגנו על הקרוואן לקראת החזרה שלו הצטלמנו עוד קצת בחניון, החניון מאוד יפה עמדנו על ספת האגם וזה היה מצוין בשבילנו לכמה תמונות אחרונות.

עלויות יום ארבע עשרה:

חניה בלילהמר 36 קורונה

דלק 739.70 קורונה

קפה 68.50 קורונה

יום חמש עשרה 15/09 –

יום החזרת הקרוואן.

קמנו מוקדם התארגנו ונסענו מהחניון לתחנת ההשכרה, חצי שעה נסיעה על הכביש המהיר. הגענו לתחנת ההשכרה לקח לנו שעתיים לסדר ולרוקן את הקרוואן. הכל היה תקין חתמנו על הטפסים ועובדת מתחנת ההשכרה לקחה אותנו לתחנת הרכבת הקרובה שמשם לקנו רכבת לעיר (יש לנו יומיים בעיר אוסלו בדירה) כשהגענו לתחנת רכבת השעה הייתה 12:30 שמנו את הדברים בשמירת חפצים והלכנו להסתובב בעיר כי הדירה מתפנה רק בשעה 16:00. הסתובבנו קצת ישנו לאכול במסעדה בעיר הלכנו לקחת את הדברים משמרת החפצים והלכנו לדירה. עם המזל שלנו הבחור שהיה לפנינו בדירה שכח להשאיר את המפתח אז ישבנו על המדרכה 20 דקות שהבעלים של הדירה יבוא להביא מפתח אחר. הדירה בקומה 2 בלי מעלית אבל במיקום פצצה 2-3 דקות מהרחוב המרכזי.

נחנו קצת ואז הלכנו לסופר לקנות דברים ליומיים שלנו בדירה. סיימנו את היום עייפות ומרוצות.

עלויות יום חמש עשרה:

רכבת לעיר 92 קורונה לכל אחת

ארוחת צהריים 180 קורנה

שמירת חפצים 60 קורונה לכל אחת

סופר 713 קורונה

יום שש עשרה 16/09 –

קמנו בבוקר בדירה אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו להסתובב.

הסתובבנו בכל מני מקומות בעיר הלכנו לגן הפסלים (גן האדם)

גן מאוד יפה עם כמות מטורפת של פסלים בצהריים חזרנו לאכול בדירה מיכל אחרי זה כבר הייתה עייפה והחליטה להישאר לנוח בדירה אני יצאתי להסתובב קצת ברחוב הראשי הרשאתי לעצמי לטייל קצת בחנויות בלי לקנות כלום כמובן הכל נוראה יקר! העיר אוסלו ממש יפה אנשים נחמדים ואווירה טובה.

חזרתי לדירה בשעה 18:30 מיכל הכינה ארוחת ערב, אכלנו ארוחת ערב ויצאנו לבר שהיה באחד הרחובות

סיימנו את היום.

יום שבע עשרה 17/09 -

קמנו בבוקר כל הדירה בלגן מכל הציוד שלנו התחלנו לארוז לקראת החזרה הביתה שלי (סיון)מיכל המשיכה הלאה לטיול שלה לקופנהגן.

ב11:00 יצאנו מהדירה הלכנו למרכזית וסמנו שוב את הדברים בשמירת חפצים כדי שנוכל להסתובב עוד קצת בעיר. החלתנו ללכת לבית האופרה ליראות אותו לפני זה קנינו כרטיסי רכבת ובדקנו את השעות.

התחלנו ללכת ומיכל התחילה להרגיש לא טוב אז היא התיישבה על איזה ספסל ואמרה לי ללכת לבד. יש היום מרטון בעיר זה יש הרבה אנשים באזור המרכזית והפנינג מאוד נחמד. הלכתי לבית האופרה בניין מאוד מרשים והנוף מהגג שלו ממש יפה.

כשחזרתי מצאתי את מיכל שהתיידדה בינתיים עם שתי בחורות שעבדו כסדרניות במרתון ודיברנו קצת הל הצבא ולימודים.

אחרי זה הלכנו לתחנה מרכזית נפרדתי ממיכל ועליתי על הרכבת לשדה תעופה.

זהו הטיול נגמר ):

לסיכום:

היה טיול מדהים! חשוב לזכור שבנורבגיה יש המון נסיעה וחשוב להיות מוכנית לזה מראש (אנחנו לא יכולנו לשמוע את המוזיקה מהפלאפונים שלנו אחרי הטיול הזה במשך חודש)

אין ספק אבל שהדרך היחידה לטייל בנורבגיה זה קרוואן עם כל הנסיעות זה פשוט הדרך הנוחה ביותר!